Už dávno minul máj, lásky čas...

...ovšem K. H. Mácha by se divil, jaké představy má dnešní svět když ne o lásce, tak alespoň o porozumění. Máme spoustu mluvících hlav, ale málo naslouchajících uší. Pokud něco slyším tak tamtamy válečníků a nastupujících menšin. A protože naše média jsou taková jaká jsou, zdají se nám tyto bubny jako základní pozadí našich životů.

Před nedávnem jsem se rozhodl vést něco jako
Kroniku, do které si různé fatální děje ukládám jako odkazy na články našich (převážně) alternativních webů. Sledovat naše mainstreamová média, která mně předkládají ten správný pohled na svět, je nad moje síly. Přitom mé okolí je většinově bere vážně nebo je jim jedno, co se doma a ve světě děje: hlavně, že mají co jíst, kde bydlet a kam jet na dovolenou. Ta skupina, která na to má, je stále dost velká a demonstrace typu "Česko proti bídě" jí nic neříkají.

Patřím mezi ty, co ještě mají co jíst a tak přemýšlím, kde se ve mně bere ten negativní pocit z naší vlády, našich tzv. spojenců z NATO, z médií hlavního proudu a proč mně oslovují spíše názory dezolátů a Putinových agentů soustředěných například na Vidlákově webu Litterate. Patřím mezi důchodce, kteří by měli sypat ptáčkům a vyprávět vnoučatům pohádky. Ptáčky opomíjím a vnukové už hodně povyrostli a protože jsem jako válečné dítě zažil vládu komunistů od A (únor 48) až do Zet (listopad 89), naučil jsem se nevěřit mluvícím hlavám a mediálním záplavám převážně nepodstatných informací. Dneska se tomu říká vznešeně kritické myšlení. A ta nedůvěra (jenž v devadesátkách nebyla nijak velká), dnes u mne převažuje.

Takže ano, jsem dezolát a z toho vyplývá i zaměření mých kronik a výsledný dojem, který si z nich odnesete. Omluvil bych se všem voličům 5K, všem aktivistům, naší straně a vládě, našim americkým přátelům, kdybych..., kdybych měl proč. Mé názory jsou mé názory a pokud bych je nemohl vyprávět nebo alespoň číst, budu si je pořád myslet.

Od počátku tohoto roku (podle Kronik) se opakují témata (do té míry, že jsem zjistil, že jsem napsal článek v úplně stejném duchu, jako pár měsíců předtím - to je ten věk):

  • válka na Ukrajině
  • růst cen a inflace
  • ekoterorismus, kam počítám sv. Grétu a Green Deal
  • ideologie menšin, kam počítám různé gendery (nevěděl jsem co to je, wiki mně poučila, i tak mně to uráží) a diskriminace bílého heterosexuálního pracujícího muže (tam patří i BLM a jakési ty rozmanitosti - tedy správně česky slovem woke*)
  • snaha o cenzuru (vymezení pojmu dezinformace jako nikoliv lživého, ale nesprávného názoru)
  • migrace
*woke - termín používaný pro politicky korektní kulturu zaměřenou na témata rasových, sociálních či menšinových tabu

Kromě těchto stálých témat jsme měli volbu prezidenta, která dopadla, jak dopadnout měla a zabetonovala ještě více 5K v jejích představách o tom, co je pro mne dobré. Utěšuji se tím, že jednak teď máme prezidenta. který dobře vypadá a tím, že si nedovedu představit Babiše na Hradě (přestože jsem ho volil - to je protimluv!).


Válka

Před rokem jsem tomu nevěřil, ale opravdu se z ní stala dlouhotrvající válka s obrovskými ztrátami na životech a majetku. Už dost dávno jsem na web Litterate napsal repliku na Vidlákův názor na Putina, který s ním nesouzněl. A od té doby jsem si uvědomil, že tato válka je nějaká podivná.

Vždycky jsem měl za to, že je třeba udeřit (a utéct nebo srazit soupeře na kolena) a začít vyjednávat o míru. Ale ne: v prvním tahu nebyla obsazena Oděsa, celý levý břeh Dněpru a Charkov. Místo toho byl či nebyl napaden Kyjev, fronta byla tak děravá, že Rusové pustili Charkov a nakonec i Cherson. Kdepak levý břeh Dněpru. Místo toho dostali Ukrajinci čas na mobilizaci a vybavení západními zbraněmi a z války se stal mlýnek na maso (a to nejen Ukrajinců, ale i Rusů - že by byl Putin agent Zelenského?). A vzrůstá nebezpečí jaderných úderů či pochodu Poláků, následovaných NATO na Ukrajinu. To všechno nemuselo být, kdyby ten, co je v čele RF, byl alespoň průměrný šachista. Asi není.

Nedávno k těm podivnostem té války přispěl případ Prigožin. A opět, jak může ten, který je v čele státu připustit dvojkolejnost velení v armádě? Kolem toho případu se vyrojilo spousta komentářů od tajuplných (adorace Putina) až po zatracujících téhož. Mně se nejvíce líbil tento komentář a věřím, že v případě Prigožina jde o grázla s přebujelým egem (a pokud má Lukašenko rozum, pošle jej rychle do Afriky). 

Tímhle hodnocením jsem se zařadil ke všem gaučovým vojevůdcům (konec konců jsem býval obrlajtnant a stejně jako náš prezident jsem přísahal věrnost svému lidu, vedenému tou správnou stranou).


A jak to dopadne? Zdá se, že Rusko vyhraje, ale trochu jinak.


Ceny

Počátkem roku dosáhla inflace vrcholu a od té doby se ceny víceméně stabilizovaly. S tímto tématem a daty ČSÚ si jednou měsíčně hraju. Hry se odehrávají v Excelu a mně nezajímá jen meziroční inflace, ale ta skutečnost, že jsem proti konci roku 2020 zchudl o více než třetinu (když byste se zastavili na WC, odebrali z tisícovky tak čtyři stovky a spláchli, dostanete stejný výsledek). Samozřejmě vláda 5K očekávaný výhled poklesu meziroční inflace bude prezentovat jako úspěch bez ohledu na to, že si daleko méně koupím proti zlatým časům roku 2020.

Velice mně jako důchodce zaujalo počínání vlády počátkem roku, když zjistila, že inflace a zákonný přepočet důchodu je pro nás příživníky moc velký a zkrouhla jej. Je to takový neotřelý ex-post přístup k uplatnění zákonů (ještě že vláda nepožadovala vrácení již vyplacených důchodů - ale jak se tak na ty odborníky a právoznalce z 5K dívám, i to je v budoucnu možné).

V té souvislosti se mně líbil i přístup našeho solidně vypadajícího prezidenta: zákon podepíšu, i když mám pochybnosti o jeho ústavnosti (asi mu v mládí často četli pohádku O chytré horákyní).

Proti růstu cen nastartovaly alternativní weby a strany (typicky strana PRO) a jaly se bouřit proti drahotě. Demonstrace vyšuměly do prázdna, protože většina lidí má ještě rezervy (a národ je velice přizpůsobivý). 

Zpočátku byl jasnou příčinou inflace růst cen energií (i díky spekulacím na lipské burze, nejen kvůli nedostatku fuj ruského plynu a ropy). Ale podstatnou část té inflační zátěže nyní činí ziskové důvody (všichni zdražují nebo očekávají růst cen, tak se přidám, přece nebudu pitomý - a tak narostly marže obchodníků od velkoobchodu po poslední prodejnu Jednoty). Jsou mezi námi lidé, kterým inflace nahrála velmi příjemné příjmy navíc. Ale má to jeden háček, nemám-li na to, nekupuji nebo místo tří rohlíků si koupím dva. Docela jistě se to promítlo do poklesu nákupu ve hmotných jednotkách (někde jsem četl číslo 9 %).

Degenerace společnosti

Slova, které jako nálepku používali kdysi komunisté, když nás chtěli odradit od pokukování na Západ. No a oni měli pravdu a já se jim omlouvám. To co zažíváme na poli ideologie, neprodukovali ani ti zlí komunisté:
  • už si dneska někoho udal, soudruhu?
  • užitím dvou svetrů zasadíš ránu Putinovi
  • nesouhlas s naší politikou nebo dokonce být chcimír znamená, že jsi dezolát a Putinův agent 
  • máš-li něco negativního (i když pravdivého) k cikánům, černochům, pak jsi rasista
  • vidíš něco pozitivního na nějakém Rusovi, ruské kultuře či dokonce na arciďáblovi Putinovi, pak  se divíme, že jsi ještě mimo nápravné zařízení, neboť jsi dokázal, že schvaluješ genocidu (protikladem je páchání dobra Američanů v Sýrii, Iráku, Libyi, Afganistánu či za humny v Jugoslávii - musíš rozlišovat, soudruhu)
  • Green Deal chápej jako pozitivum pro budoucnost - prdící krávy, náhrada spalovacích motorů elektromotory, větrníky, rušení jaderných elektráren, zdanění energeticky nehospodárných budov a neekologických zdrojů tepla; tedy klimatický terorismus jako standard naší budoucnosti
  • sledování a zákaz nepohodlných názorů (čipy, digitální peněženka, cenzura, omezování provozu alternativních webů)
  • naše společnost musí být různorodá a toho nedocílíme politikou "každému podle jeho schopností" -  toho hnusného bílého heterosexuálního pracujícího muže musíme odstavit diverzitou (tzn. že na vedoucí místa či na vysoké školy se může dostat každý blb z utlačovaných menšin, ať už jde o rasu, sexuální zaměření či nějakou vymyšlenou ideologii)
  • našim trpícím bratrům a sestrám z LGBTxyz umožněme měnit pohlaví ze dne na den, mužům porážet ženy ve sportech, rezervujme jim místa ve státní správě či dokonce v armádě, a zejména: nepřítele plány zhatí naše nebinární toalety.
Tyto symptomy degenerace má každá společnost před zánikem (příkladem je konec Římské říše). Popsali to i jiní a lépe, doporučuji k tomuto tématu se podívat na Degeneraci západu nebo Válka je mír a pravda je lež nebo Anatomie lži a nenávisti.


Z té lepší společnosti...

...(našeho parlamentu) se dovídám, že se snaží jak mohou, aby mně zajistili klidné stáří a já soudruhům za to děkuji. 

Na domácím dvorku je na pořadu dne dlouho odkládaná Istanbulská smlouva a tzv. manželství pro všechny, přestože snad z odchylky nelze dělat normu. U první z nich je kamenem úrazu vznik aktivistických skupin, které by měli dohlížet nad našim správným chováním (ne soud, ne lékař, ale nikým nevolený spolek, jenž bude chtít zdůvodnit svou existenci), u druhého tématu potlačení významu rodiny, pojmu otec a matka a nebezpečí při osvojení dětí dvojicí stejného pohlaví zejména muž/muž (pedofilie). Ale zcela jistě přeháním.

Obojí jistě projde (P-A nám k tomu i zaplakala). Třetí ranou pro Česko je Smlouva o obranné spolupráci s USA, kde schválení podporuje i ANO (a přijde při tom o řadu voličů). Pro tuto smlouvu platí upravená známá věta: "Se Sovětským svazem na věčné časy - a ani o minutu déle".

Zbavit se Američanů bude větší problém, než zbavit se Sovětů. Ale přátelé jsou přece přátelé...

Velmi vstřícně k naší Unii se strany a vláda zachovala i v případě záměru přerozdělování migrantů (na rozdíl od zlobivého Maďarska). Jsem za to rád i přesto, že současné dění ve Francii mně poněkud znepokojuje.

Těm, kteří tvrdí, že u nás neexistuje demokracie, těm to brzo naše strany a vláda vysvětlí (např. odejmutím hlasovacích práv, důchodů a majetku). 

V čele státu totiž potřebujeme nějakého Jindřicha Františka Bobliga z Edelstadtu, k jehož významu se náš Petr Fiala blíží, s nějakým pořádným kladivem na dezoláty.

A pak bude dobře...

P.S.
Texty typu:
"Jsme svědky totálního úpadku České republiky. Přesto mlčíme a jen reptáme, aniž bychom byli ochotni cokoliv udělat. Stojíme na vlastním pohřbu, fňukáme do kapesníčků a jsme schopni vzít lopatu a sami se ještě zaházet.**"
je nutno důrazně odsoudit a rozšiřovat.








1 komentář:

  1. Šlápota7.7.23

    Co s tebou chlape, s každým Komentářem si ubíráš čas, který Ti ještě zbývá. Jsem na Tvé straně a také já mám co jíst, mohu krmit ptáčky a vyprávět pohádky vnoučatům.
    Byl to nádherný čas, kdy jsem psal své Co si pamatuji - vrátilo mne to zpět do doby bezpečí a jistých jistot. Ale na víc já už nemám.

    OdpovědětVymazat