Pokrokový euroobčan |
Naše země může být hrdá na to, že s iniciativou, která pomůže evropským automobilkám dostat se z tíživé situace, do které se dostaly vlastní vinou, přichází naše europoslankyně a respektovaná ekonomka Danuše Nerudová. Než se ale seznámíme s jejím záměrem, pojďme si rozebrat, proč je na tom evropský automobilový průmysl tak špatně.
Je to dáno především starým myšlením a neschopností přizpůsobit se novým výzvám. Zatímco z Bruselu srší svěží nové nápady, jak posunout celou naší společnost k větší modernitě, digitalizaci a udržitelné společnosti, v automobilovém průmyslu vládne zkostnatělý systém ovládaný padesátiletými bílými muži, kteří si ještě nestihli všimnout, že svět kolem nich se mění.
Je to dáno především starým myšlením a neschopností přizpůsobit se novým výzvám. Zatímco z Bruselu srší svěží nové nápady, jak posunout celou naší společnost k větší modernitě, digitalizaci a udržitelné společnosti, v automobilovém průmyslu vládne zkostnatělý systém ovládaný padesátiletými bílými muži, kteří si ještě nestihli všimnout, že svět kolem nich se mění.
Že zákazníci už nestojí o levná čoudící auta polykající ruský benzín, nýbrž po současných moderních technologiích. Zatímco politická reprezentace v Bruselu dokáže požadavky lidí reflektovat a postupně přicházet s řešeními zkvalitňujícími život všech obyvatel (a především jejich vyhlídky do budoucna), šéfové automobilek stále žijí v době, kdy každý jedinec snil o tom, jak bude vlastnit kouřící bourák.
Rozdíl mezi svěžím, moderním a především efektivním a funkčním myšlením našich politických zástupců na jedné straně a zastaralým konzervativním přešlapováním manažerů v soukromých firmách na straně druhé, se tak právě prostřednictvím situace v automobilovém průmyslu ukazuje v plné nahotě.
Z morálního i společensky odpovědného hlediska by asi bylo správné zanechat průmysl jeho osudu. Na druhou stranu si přiznejme, že než se do vedení průmyslových firem dostanou podobně kvalitně a moderně smýšlející lidé, jako jsou v bruselských kancelářích, ještě to chvíli potrvá. A jelikož je výroba automobilů stále významnou součástí evropské ekonomiky a zaměstnává mnoho lidí, nezbývá nám, než se smířit s tím, že bude muset Evropská unie přispěchat na pomoc. Ostatně, pomáhání je jejím hlavním posláním.
Europoslankyně Danuše Nerudová, bývalá rektorka Mendelovy univerzity v Brně a dnes jedna z nejrespektovanějších ekonomek v globálním měřítku, tak přichází s iniciativou, jak evropskému automobilovému průmyslu pomoci. Přichází s nápadem zřídit pozici evropského zmocněnce pro automobilový průmysl. Tento zmocněnec bude mít k dispozici tým odborníků, kteří budou výrobcům automobilů pomáhat, například jim poradí, jak v současné době fungovat. Prvním ambiciózním cílem zmocněnce bude dosáhnout zahájení dialogu mezi jeho odborným týmem a automobilkami.
Evropská unie znovu prokazuje svou potřebnost. Je patrné, že se automobilový průmysl neobejde bez její pomoci. A v naší zemi můžeme být hrdí, že cestu za záchranou celého průmyslového odvětví zahájila právě naše europoslankyně.
Odkazy:
Iniciativa Danuše Nerudové
Danuše Nerudová: Green Deal jako cesta k nastartování evropské ekonomiky
O situaci v automobilovém průmyslu v Evropě:
Situace v automotive u nás:
Žádné komentáře:
Okomentovat
Email mě upozorní na Váš komentář. Díky za trpělivost.