redakce |
Rádio Jerevan si za poslední rok získalo takovou reputaci, že mohlo postavit vlastní umělou inteligenci JerevanBot. Je dokonalá. Několik redaktorů ji dokonce začalo harašit, neboť se přiznali, že ujíždí na sexy mozku. Naštěstí má rádio velký a přísný útvar etiky a diverzity, který redaktorům rázně vysvětlil, že do umělé inteligence se zásadně nesmí strkat ani fleška.
Ministr zdravotnictví píše:
„Milé rádio,
co můžeme udělat pro zastavení epidemie obezity?”
Rádio Jerevan:
„Milý ministře, doporučte firmám, aby ji prosadili do reklam. Možná pak lidi přestanou nakupovat úplně.”
Analytici ekonomického cinktanku se ptají:
„Milé rádio,
jaký je z ekonomického hlediska nejdokonalejší produkt, který se nějaké firmě podařilo vyvinout?”
Rádio Jerevan:
„Milí cinktanku, analýza byla dlouhá a důkladná. Analytici rádia zavrhli favorizované Windows, které sice generují majlant, ale až na drobné výpadky v devadesátých letech, které vešly ve známost jako 'modré okno', víceméně fungují. Google jakbysmet. Vítězem se nakonec stala firma Pfizer a její zcela dokonalý penězostroj.”
„Firma dokázala vyvinout produkt, který je zhola nefunkční, ale díky nově koncipovanému státnímu marketingu si lidé musí pořídit jeho další a další verze, aby otestovali, zda ta poslední už náhodou nefunguje. Proces opakují tak dlouho, dokud nepadnou náhle k zemi.”
Přemýšlivý čtenář Jarda z Prostřední lhoty píše:
„Milé rádio,
jak se pozná lež nebo dezinformace?”
Rádio Jerevan:
„Milý Jardo, to je vynikající dotaz. Superpočítač JerevanBot analyzoval miliony záznamů a posuzoval, co kdo řekl nebo napsal a co se potom ve skutečnosti stalo. Výsledek shrnul JerevanBot do dvou vět, které přetiskujeme v plném znění.”
„Začíná-li věta výrazem studie říkají nebo experti tvrdí nebo vědci věří nebo podle výzkumů si většina lidí myslí nebo média píší, jedná se vždy o naprostou lež. Dezinformace je příliš slabé slovo pro to, co následuje po výše uvedených slovních spojeních.”
„Druhá věta dokazuje vyspělost superpočítače JerevanBot. Jako první na světě totiž dokáže projevit opravdové emoce.”
Pracovnice Českého statistického úřadu si neví rady:
„Milé rádio,
posíláme lidem tisíce dotazníků s nesmyslnými údaji, jejichž vyplňování zabere nekonečné množství času. My víme, že si to lidé vymýšlejí nebo nám to neposílají, takže je to v zásadě k ničemu, ale zjednodušovat to nebudeme. Ale potřebovali bychom jednoduše zjistit, jak se pozná nezisková organizace.”
Rádio Jerevan:
„Milá statističko, určitě nic nerušte. Vyplňování statistických výkazů je ve firmách velice oblíbená činnost, na které si mnoho lidí trénuje svoji schopnost pekelného sebeovládání, pokud tedy nemají tajemnou komůrku, kam se mohou chodit vyřvat jako pan přednosta stanice na ostře sledovaném nádraží.”
„Ale k věci. Nezisková organizace se pozná tak, že má tak vysoké výplaty nebo tolik příbuzných na výplatní pásce, že jí ze zisku nezůstane bez ohledu na výši dotací vůbec nic.”
Žádné komentáře:
Okomentovat
Email mě upozorní na Váš komentář. Díky za trpělivost.