Čekání

Homer Simpson
V jiném svém textu, zvaném Kroniky (on to není vlastně text, jen souhrn odkazů na články povolanějších) naleznu celou řadu negativ (pozitiva se těžko hledají) v našem současném světě. 

Naleznu v nich odezvu mých obav  - z války a chudoby.



Pokud jde o chudobu, tam mně jako penzistu vyvádí hodně z míry růst cen, a nemohu pochopit, že ČSÚ vykazuje růst cen 20% a já u předmětů denní potřeby a spotřeby (potraviny) vidím někde nárůst až 100%. To spolu s vidinou stále více zadlužovaného státu a jeho zásahem do růstu mého důchodu, s uvážením toho, že má stokoruna už má hodnotu jen osmdesát korun (to se týká i mých úspor a představ o klidném stáří) ve mně vzbuzuje obavy, že to stáří nebude klidné.

Vzpomínka na měnovou reformu (táta Zápotocký byl velice uklidňující) a již zmíněné hospodaření státu, řízené odborníky 5K (táta Fiala mně rovněž uklidňuje) mně dovádí k závěru, že může být ještě hůř (nepřijdu jen o 20%, ale o všechno). Takže se mám vlastně ještě dobře a mám si užívat tuto dobu. On takový bankrot státu (a Západ má k němu většinově nakročeno) by sice možná přinesl milionové bankovky (Německo po první světové), ale pocitu milionáře bych se nenasytil.


Je pravda, že lidé začali omezovat (výběrově) svou spotřebu, ale zatím se okovům inflace a nedostatku většinově vyhýbají. Vyprodané zájezdy k okolním mořím (přes 1 mil. našinců na ně má) svědčí o tom, že většina společnosti se s růstem cen zatím vyrovnává a jede na své rezervy.


O to hůře se dává dohromady alternativa k této vládě, protože ačkoliv lidé brblají na vládu 5K, není tady společenská poptávka (můj oblíbený pojem) na změnu. Kromě toho mám pocit, že každá alternativa jede na svém písečku (zejména vládní opozice a zejména Okamura s SPD) a nemá ve svém čele žádnou charizmatickou osobnost, tedy lídra. 

Při vší úctě k J. Rajchlovi, on není ten, za kterým půjdou davy. Tvrdím, že každý lídr, který nabudí masy, musí být tak trochu psychopat (nikdo normální se ani na politiku nedá). A tak pořád čekám na svého psychopata, který by řekl, pojďte a následujte mně a já mu podlehl. Co by mně ale vůbec netěšilo, kdyby to byl psychopat vzešlý z velmi rychlého zániku společnosti, který popsal O.Neff v Tmě 2.0 a já v Tmě 2.1.

Ve stínu války na Ukrajině zažíváme dekadentní společnost (na Titaniku se taky tančilo) našeho vysněného Západu s jeho klimatickými alarmisty (a už i teroristy), s jeho Green Dealy (prdící krávy a další neekologická zvěř, elektroauta a rušení všeho co má co do činění s jádrem, uhlím a dokonce plynem), s manželstvím pro všechny, s úpadkem významu rodiny a pojmu táta a máma, s LBQTWXYZ pohlavími (jenž je třeba respektovat, jinak vás zavřou). Zatím nás to míjí, ale už se blíží schválení Istanbulské smlouvy, která ve svém znění zahrnuje i dozor aktivismu nad našim chováním.



Ve stínu války na Ukrajině a pod jejím vlivem roste rozdělení společnosti, nenávist, netolerance a udavačství. Zatím je to slabý odvar, ale doba nových páterů Koniášů a následovníků Jindřicha Františka Bobliga z Edelstadtu se blíží. Zatím ještě mohu psát "vlastizrádné" články, cenzura o které jsem si myslel, že jako slovo odešlo s komunisty, je ale za rohem a přiblížení války ji dá punc legality.


A pod stínem války na Ukrajině roste také můj strach z této války a z její eskalace do střetu NATO a Ruska. Pak bude již hrozit skutečné nebezpečí, že může ublížit mým dětem a vnoučatům. A člověk si říká: "do jakého světa jsme je přivedli?". Tehdy na výrobní lince jsme to ovšem netušili, ale dnes se nedivím často prezentovanému názoru mladé generace: "teď děti, raději ne".


Takže nebude fungovat ani obměna generací přirozenou cestou a to více bude fungovat obměna obyvatel za cizince, legálně či nelegálně přicházející, buď ze strachu o život nebo (častěji) s vidinou ekonomického přilepšení. A to (spolu s fyzickými dopady války na hmotné statky) způsobí přiblížení zhroucení ekonomiky, státních bankrotů a měnových reforem. 

Není to pěkná perspektiva, ale - není všech dnů konec a ještě bude možné svítání. 

Čekám na svého psychopata a čekám na probuzení lidí.


Homer Simpson
Ostrava

Žádné komentáře:

Okomentovat

Email mě upozorní na Váš komentář. Díky za trpělivost.