Symboly

Schumacher
Symboly…..A další, jako A, H, 44…. symboly, symboly symbolů, zástupné symboly, zástupné symboly zástupných symbolů…podle „znalců“ z oboru hákologie.
Ovšem, jak nyní pozorujeme, používá – li takové symboly „vhodná“ strana, je to přehlíženo. Protože, „Třídně musíš myslet, soudruhu, třídně!

Že exkvizitoři, „dělníci práva“ nejsou až na výjimky nejostřejší politologické tužky v justičním penálu je obecně známo. To se s nimi táhne od dob minulých, a popřevratová generace je v tomto, ve znalostech historických a všeobecných katastrofální.

Ne, nedělám si legraci, když i na výpočet nedosahující náročnosti trojčlenky je zapotřebí znalce. Co mě však vyděsilo, že i tak zkušená harcovnice Marie Benešová připustila možnost stíhání za šíření Marxova Kapitálu, jako propagace hnutí….

Po odborné stránce lze s Marxem polemizovat, ale že někdo je schopen až takto… Nepovažuji se za kdovíjak inteligentního a vzdělaného, jsem takový Brouk Pytlík, jenže když už i já si všimnu….

Úroveň všeobecného vzdělání, všeobecných vědomostí, znalostí, katastrofálně klesá. Naproti tomu s mašíbly jako by se roztrhl pytel. Jestliže v něčem doháníme „vyspělý Západ“, pak v tomhle. Kdy i u nás dojde na „Opičí proces"?

Na to, že názor, že Země je plochá je stejně hodnotný jako názor jiný?
Že přesvědčení o plochosti a nositelé toho učení budou justičně chráněni před „hanobením“? Dojde na trestání za „popírání, schvalování, podněcování ke globálnímu oteplování? Pokud možno za to všechno dohromady…

Onehdy jsem si postěžoval, že leccos mi nyní připomíná dobu „normalizace“.
„Kdyby normalizace, to jsou padesátky,“ odpověděl mi….komunista.
Jeden z těch „spravedlivých“. Jeho děda, jeden ze zakladatelů, dostával po hubě od rakouských četníků, republikových četníků, gestapo s ním zacházelo relativně nejslušněji… když přežil lágr tak po osmačtyřicátém skončil v komunistickém, přežil…měl co vyprávět.

Tak jsme se dostali až k Protektorátu, „Druhé republice“…. až do středověku a tehdejším procesům. Pořád to samé. Hovada, blbci, hovada, blbci. Jen dnes, díky technologiím hovada a blbci mají větší akční rádius. Až globální.

Kdysi jsem si říkal, jak je možné, že ti komunisti mohou být tak blbí. Jak nyní poznávám mladé „demokraty“, odpovídám si, že snadno.

Pročetl jsem koncil Kostnický, už jsem za Lipanami, králem „Holcem“, čeká mě Jiří z Poděbrad, pak Rudolf II… Kam mě úvahy zanesly….Stále nacházím paralely s dneškem…. Přemýšlím o podzimu, o nedávné „demonstraci“, co znělo z pódia.

Vidláku, do čeho ses to pustil, a především s kým…
Kam i tohle směřuje…
V nynější obecné kultuře.
Na barikády! Jenže za barikádami je co?
Jen jiná varianta téhož středověku, mumlající Krleš, Krleš?

Viděl jsem ty tváře u Muzea. Jistě, na radikální hnutí se nabaluje leckdo.
Jenže ty tváře….
Jako bych viděl dav kácející Divišovu „povětrnostní mašinu“… dav vyhazující zámecký inventář z oken, co se nerozbilo, skončilo v chalupách…pak ze zámku prasečák.
Všeobecný úpadek… jsem sám zažil.
Klavír Ressler prodán, alespoň že prodán za pár švestek, co s ním, bude na něj někdo hrát? Aby…na jeho místo přišel kulečník. Na ten už nedošlo. To místo zůstalo prázdné. Alespoň že tak.
Hůř dopadl klavír po známém skladateli a dirigentovi. Steinway vytlačený na déšť a rozštípaný. Jeho místo zaujal…kulečník. Ten byl vzorem i pro ono popsané. Tak by bylo možno pokračovat.

Všeobecný úpadek. Někdejší šlechta stavěla chrámy, podporovala umění a vědu, kupovala muzikanty. Nynější „šlechta“ kupuje fotbalové gladiátory. 
Elita.
Ti nahoře napodobovaní těmi dole. Rozštípané Steinwaye nahrazované kulečníky.
Šmíra nahoře napodobovaná dole.
Kocourem zmíněnými symboly a úvaha o nich mě zavedla až k tomuto.

Vidláku, já bych raději to obrození. Ve všem.


(diskuzní příspěvek na Litterate)


2 komentáře:

  1. Něco málo o symbolech a malá věštba, která mi vyšla. Bohužel.
    https://stary-kocour.blogspot.com/2014/05/hlasy-odjinud-cili-mimon-si-pise-blog.html

    OdpovědětVymazat
  2. Jo a ten Schumacherův přípodotek si samostatný článek zasloužil!

    OdpovědětVymazat